Организация маркетингового управления деятельностью предприятий машиностроительного кластера в условиях глобализации

ОРГАНИЗАЦИЯ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛЕНИЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬЮ ПРЕДПРИЯТИЙ МАШИНОСТРОИТЕЛЬНОГО КЛАСТЕРА В УСЛОВИЯХ ГЛОБАЛИЗАЦИИ

Организация маркетингового управления деятельностью предприятий машиностроительного кластера в условиях глобализации: монография / Лепейко Т.И., Пилипенко А.А., Пушкарь А.И., Березовский К.М., Попов А.В. – Харьков: ООО «Золотые страницы», 2015. – 664 с.

Монография посвящена развитию теоретических положений и разработке научно-методического обеспечения организации маркетинговой деятельности предприятий машиностроительного кластера. Представление кластера как многоуровневого среды гармонизации интересов географически выделенных субъектов хозяйствования обусловило ориентацию организации маркетинговой деятельности на обеспечение такой гармонизации. Обоснована система концептуальных положений, отвечающих введенным принципам и предложенным этапам организации маркетинговой деятельности. Усовершенствована технология оценивания маркетингового потенциала предприятия через уровень его стратегического соответствия. При этом выделено внутреннее, внешнее, синергетическое и компенсаторное стратегическое соответствие. Определена последовательность этапов и профиль разработки и реализации маркетинговой конкурентной стратегии предприятия. Выделены контуры рефлексивного управления формированием информационно-институциональной среды согласования маркетингового взаимодействия участников кластера. Разработан подход к консолидированному формированию маркетинговой политики участников кластера в рамках образования института долгосрочной лояльности. Проведена типологизация форм маркетингового управления, выбор которых согласовано с комплексом стратегий маркетинг-микса предприятия и отбором практик жизненного цикла. Рекомендовано для научных работников, аспирантов, практиков и студентов высших учебных заведений экономического профиля.

ЗМІСТ

Умовні позначення
ВСТУП

Розділ 1. Теоретичні основи організації маркетингового управління діяльністю підприємств машинобудівного кластера в умовах глобалізації
1.1. Трансформація параметрів здійснення виробничо- господарської діяльності промислових підприємств у глобалізованому ринковому середовищі та її вплив на сутність і концепцію маркетингової діяльності
1.2. Особливості маркетингової діяльності учасників промислового кластера в умовах об’єктивної потреби гармонізації інтересів виробників і споживачів
1.3. Рефлексивне підґрунтя організації маркетингової діяльності підприємств машинобудівного кластера

Розділ 2. Концепція організації маркетингового управління діяльністю підприємств машинобудівного кластера в умовах глобалізації
2.1. Архітектурний підхід до синтезу системи маркетингового управління діяльністю промислового підприємства
2.2. Моделювання параметрів організації маркетингової діяльності промислового підприємства, залученого до кластерної взаємодії
2.3. Концептуальне проектування як підґрунтя організації маркетингового управління діяльністю підприємств машинобудівного кластера
2.4. Розкриття положень концепції організації маркетингового управління діяльністю підприємств машинобудівного кластера в умовах глобалізації

Розділ 3. Оцінка відповідності маркетингового потенціалу підприємств машинобудівного кластера вимогам глобалізованого середовища господарювання
3.1. Дослідження особливостей здійснення маркетингової діяльності учасниками машинобудівного кластера
3.2. Ідентифікація проблем синтезу системи маркетингового управління діяльністю промислових підприємств в умовах глобалізації
3.3. Забезпечення цільової орієнтації учасників машинобудівного кластера через визначення рівня стратегічної відповідності їх маркетингового потенціалу вимогам глобального ринкового середовища

Розділ 4. Оцінка стану організації та визначення параметрів консолідації маркетингової діяльності підприємств машинобудівного кластера
4.1. Обґрунтування технології визначення параметрів консолідованої реалізації функції маркетингу учасниками машинобудівного кластера
4.2. Система показників оцінювання стратегічної відповідності та рівня розвитку маркетингового потенціалу промислового підприємства
4.3. Рефлексивно-інституціональне оцінювання стійкості маркетингових позицій учасників машинобудівного кластера
4.4. Оцінка зрілості організації маркетингової діяльності підприємств машинобудівного кластера та визначення її впливу на параметри консолідованої реалізації ними маркетингових функцій

Розділ 5. Методичне забезпечення впровадження інституціонально-рефлексивного підходу до організації маркетингової діяльності учасників машинобудівного кластера
5.1. Організація маркетингової взаємодії учасників кластера під час формування інформаційно-інституціонального середовища випереджальної гармонізації їх інтересів
5.2. Формування маркетингової стратегії досягнення конкурентних переваг підприємства на глобалізованому міжнародному ринку
5.3. Організація розробки динамічної маркетингової політики машинобудівного кластера в рамках утворення інституту довгострокової лояльності

Розділ 6. Організаційно-інформаційна складова синтезу системи маркетингового управління діяльністю учасників машинобудівного кластера
6.1. Типологізація систем та вибір форми маркетингового управління як підґрунтя розробки модельного базису та формування стратегій маркетинг-міксу підприємства
6.2. Методичне забезпечення фіксування параметрів маркетингової діяльності учасників кластера засобами збалансованої системи показників
6.3. Формування інформаційного забезпечення системи підтримки прийняття рішень у сфері маркетингового управління діяльністю промислового підприємства у глобальному ринковому середовищі

ВИСНОВКИ
ЛІТЕРАТУРА
ДОДАТКИ